Suzuki GS 750 Bombarder

15.10.2015

Tenhle motocykl je pocta mému dědovy a pilotům kteří ve 2.světové válce nasazovali životy.Ale nebylo tomu tak hned od začátku.Proto pojďme na začátek.                                                    Postavit si "cafáče" se mi honilo v hlavě už rok před touto stavbou.Vlna těchto motorek se pomalu dostávala i do našich končin.Jelikož se mi válel v dílně kompletní podvozek na GS750(koupil jsem ho jako rezervní na závodní motorku kterou sedlám),byla volba jasná.Začal tedy hon na motor který mi chyběl.Asi po půlročním hledání jsem dostal typ na jednu motorku v polsku.Tak jsem se zbalil a tradá za hranice.Po příjezdu jsem nečekal žádné zazraky,tak jsem zaplatil a alou domů.Když už jsem měl vše nějak pohromadě,tak začalo strojení a různé přestavování jak by to asi mělo vypadat.Nakonec se mi v hlavě zrodilo že chci postavit něco jedinečného,něco co se bude kafáčum podobat jen zdálky,vlastně si to vezme jen jednu indicii,a to že tam bude jen co mám potřebnou funkci,zbytek půjde pryč.Už na začátku jsem věděl že chci aby motorka působila co nejnižším stylem,jako když se plazí po cestě :-).Bylo mi jasné že od ní nebudu čekat žádné sportovní ambice,má to být motorka pro radost,něco na čem zažiju něco jiného,něco co mě nebude nutit tahat heftem doplna,ale pojedu si lážo plážo a budu si uživat i pohled na okolí.A teď zpět k upravě.Chtěl jsem ruční řazení(a jen proto že se mi tam válela v polici řadící páka asi z kombajnu),pneu Firestone Deluxe ,otočené páčky z BMW,a hlavně jsem to chtěl na bubnech(prostě klasika).A tak při pořízení těchto věcí se mi začal v hlavě rodit úplně jiný projekt.Jelikož jsem jako malý trávil čas u mého dědy,který byl vášnivý modelař a znalec letadel z druhé světové války a všeho stím spojeno,netrvalo dlouho a inspirace byla na světě.Od malička jsem byl uhranut bombardérem Boeing B-17 který visel u dědy na zdi.Jelikož je motorka mastodont a stavět zní lekého kafáče byl pro mne nesmysl,spojení velikosti a bombarderu bylo jasné.Navíc jsem chtěl něco z českou účastí a ne stříbrné,chtěl jsem to tmavé(hodně).A jelikož jsem věděl o 311 letce ,která létala na lehkém anglickém bombarderu Vickers Welllington,tak volba byla jasná.Po návštěvě mé babičky jsem si odnesl nějaký materiál a plastiku co děda dělal.A začlo se z úpravami.   

"Chtěl jsem postavit něco úplně jiného"

Tak to vemu pěkně odpředu dozadu
Kola byla napletena na bubnové náboje,přední z modelu T500 2klíč(chtěl jsem hned od začátku 4klíč,ale nebyly ,a peníze také).Zadní kolo nese náboj ze Savage 650.Oboje je pak napleteno na ráfky Acront borrani přední 2.15x19"a zadní 3.00x18".Pneu potom Firestone Deluxe Champion  4.5x18" .Přední vidlici jsem popustil a zkátil o 9cm,brýle jsou zbaveny držáku řidítek které se přestěhovaly do přední části brýlí.Řidítka jsou asi ČZ. 
Motorka se komplet odstrojila,zadní část se uřezala a dle zadního lamino bobku,který pochází z Hondy CB750 se obvařila.Dále jsem chtěl sání které bude evokovat pumovnici a v ní bombu.Proto jsem použil laminátový kryt,mám ho i na závodní motorce.Do něj jsem vložil plexi jako je boční okno z kterého pozoroval střelec dění kolem letadla.Karburátory jsem použil o5 ze závodáku,jsou jen přetryskovány a airbox je naše práce.Filtr je KN a atrapa letecké pumy je vyrobena z laminátu.Kvůli tomu se musel uptavit samozřejmě rám v tomto prostoru.Nádrž je opět naše výroba,víčko je z kanistru.Přední světlo je z Intrudera,zadní potom uni ledkové.Ještě k zadnímu bobku,je na něm přidělána laminátová ploutev,která evokuje ocasní křídlo.V nitru je schvaná baterka a elektrické komponenty(rele atd...).Sedlo je potom ušité z hnědé kuže dle vzoru pilotních sedadel.Teď už jen zbýva motor,zde se upravilo řazení,které je asi jedním z nejvíce věcí co mě zaměstnalo ,po páčkách v řidítkách ,mozek :-) .Motor byl kompletně rozebrám vyčištěn nalakován a složen,stím zě došlo k výměně všech nezbytných věcí.Bohužel písty mají větší vůli,tak si motorka pokuřuje a "papá"olej(časem dojde k výbrusu a nasazení pístů od Wiseca).Motor má na straně zapalování plexi se zaměřovačem,a díky kladívkům to večer sem tam pěkně zajiskří.Výfukový system je od Yoshimury jen drobně upraven a někde převařen.Omot termoizolační paskou byl nutností at to vypada co nejvic bojově :-).Po roce a půl jsem konečně koupil závodní 4-klíčový buben který se montoval na Yamahy RD350 a já mohl konečně zrealizovat to,co jsem už dlouho nosil v hlavě,a to obří náfuky po obou stranách.Na závěr přibyla čutora z prvni sv. války a přídavné světlo.
Tak a to je asi vše,a na co jsem zapoměl je naše výrobní know how :-)

                                                                                                    Petr Kolář  


WASPS Culture / Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!